kennissessie:

buurten vergroenen, hittestress en wateroverlast verminderen

dinsdag 22 februari 12.00-13.00 uur

donderdag 3 maart 16.00-17.00 uur

dinsdag 8 maart 12.00-13.00 uur

klimaatadaptatie

nu is hét moment om samen de buurt te vergroenen

De lente en zomer komt er weer aan en daarmee dus ook hittestress en wateroverlast. Wist u dat u de negatieve effecten hiervan drastisch kunt verminderen door inwoners van uw gemeente te mobiliseren samen hun buurten te vergroenen?

kleinschalige Groensessie

Tijdens onze klein opgezette Groensessie krijgt u als deelnemer de ruimte om uw uitdagende vraag in te brengen en mee te discussiëren over ‘samen vergroenen’. Stichting Buurkracht deelt tips en informatie waarmee u bewoners in beweging kunt brengen. De Kennissessie is kleinschalig en interactief van aard. Zo is er voldoende gelegenheid om ervaringen te delen en om in te gaan op uw eigen dagelijkse praktijk en specifieke vragen. Interesse in de Kennissessie? U heeft de keus uit drie momenten:
dinsdag 22 februari van 12.00-13.00 uur
donderdag 3 maart van 16.00-17.00 uur
dinsdag 8 maart van 12.00-13.00 uur

Deze Groensessies zijn met name interessant voor gemeenten en waterschappen. Aanmelden kan hier.

programma

Na de digitale ontvangst gaan we met elkaar in op vragen als: In hoeverre slaagt u er in om bewoners te activeren voor vergroeningstrajecten en welke meerwaarde ziet u daarbij? Wat gaat er goed en waar loopt u tegenaan? Hoe zorgt u ervoor dat meer bewoners een actieve bijdrage leveren, zodat er meer groene meters worden gemaakt in uw gemeente?

bewoners doen graag mee

De meeste mensen zijn zeer positief over groen in de buurt. Ze weten alleen vaak niet hoe ze daar zelf aan moeten beginnen, denken dat het duur is en veel tijd kost, en geven het dagelijkse leven voorrang. Een klein zetje is meestal genoeg om mensen in beweging te krijgen.

zo krijg je het voor elkaar

Stichting Buurkracht is een maatschappelijke organisatie die buren in heel Nederland helpt om hun buurt mooier, beter, groener, veiliger of gezelliger te maken. Na zeven jaar praktische ervaring met het mobiliseren van buurtgenoten voor energiebesparing en vergroening, in meer dan 500 buurten in zo’n 150 gemeenten in Nederland, heeft Stichting Buurkracht een heldere visie over dit onderwerp ontwikkeld.