webinars

over burgerparticipatie, vanuit de theorie, de dagelijkse praktijk en gekoppeld aan actualiteiten

Buurkracht organiseert regelmatig webinars en online ronde tafelsessies. Hieronder een selectie van webinars die zijn geweest en die gaan komen. Geen enkel webinar missen? Meld u aan voor onze nieuwsbrief.

op de agenda

Interactieve kennissessie: succesvolle participatie in buurt en wijk, hoe ziet die eruit?

Buurt- en wijkaanpakken zijn hét instrument, bijvoorbeeld in de RES, om bewoners te laten participeren. Maar hoe ziet zo’n aanpak eruit? En wat levert hij eigenlijk op tegen welke investering? Stichting Buurkracht organiseert hierover op 10 en 15 juni een interactieve online Kennissessie. Meer informatie en aanmelden.

Hoe realiseer je met de nieuwe Subsidieregeling Coöperatieve Energieopwekking een zonnedak?

wanneer: volgt
Sinds 1 april is er de nieuwe Subsidieregeling Coöperatieve Energieopwekking (SCE). Deze ‘nieuwe Postcoderoosregeling’ is gunstiger dan de oude. Tijdens het webinar vertellen we u meer over deze ‘nieuwe Postcoderoosregeling’ en gaan we specifiek in op wat de regeling voor u betekent. Aanmelden binnenkort mogelijk.

Zonne-energie voor u en uw omgeving?

wanneer: volgt
U heeft een omvangrijk dak. Door er zonnepanelen op te plaatsen is het niet langer enkel een dak. Het is een dak met meerwaarde. U draagt aanzienlijk bij aan de energietransitie. En door uw dak beschikbaar te stellen aan een lokale energiecoöperatie ontvangt u huur en genieten direct omwonenden van de groene energieopbrengst. Daarnaast is het mogelijk om tegen aantrekkelijke voorwaarden eventueel asbest te verwijderen. Aanmelden binnenkort mogelijk.

selectie van eerdere webinars

Samen met bewoners energie besparen

Stichting Buurkracht deelt de gouden tips om bewoners te bewegen én in beweging te houden voor energiebesparing. Over dit onderwerp is een Notitie beschikbaar.

Proeftuinen aardgasvrij: van plannen naar actie

Hoe maak je goede aardgasvrij plannen met de wijk en hoe worden ze ook echt ‘van de wijk’? Deze vraag stond centraal in het webinar. De bijbehorende notitie is op te vragen.

Groensessies: buurten vergroenen, hittestress en wateroverlast verminderen

Tijdens onze klein opgezette Groensessies kregen deelnemers de ruimte om hun uitdagende vragen in te brengen en mee te discussiëren over ‘samen vergroenen’. Over dit onderwerp is een notitie beschikbaar.

Webinar: hoe krijg ik bewoners in beweging voor energiebesparing

Over dit onderwerp is een notitie op te vragen.

Webinar: samen met bewoners naar een aardgasvrije wijk

Er is een notitie over dit onderwerp beschikbaar en op te vragen.